top of page

VT Woon en Design beurs..

Deze blog is geschreven door Samantha. Vorige week hebben de leerlingen een blog moeten schrijven over hun ervaringen bij de woonbeurs. Dus bij deze, de winnende blog van Samantha uit 42S!

Daar stond ik dan, met een trolley in mijn hand voor de ingang van de woonbeurs. Ik en drie klasgenoten van mij waren speciaal vroeg opgestaan om de drukte voor te zijn. Druk was het nog steeds natuurlijk, maar een stuk rustiger dat wel. Toen we eenmaal binnen waren was de eerste vraag die bij ons te binnen schoot: ‘waar beginnen we?’. Dit jaar zou de beurs 1 zaal meer hebben dan vorig jaar dus was het moeilijker om zomaar ergens te beginnen. Maar een weg volgend liepen we een willekeurige zaal binnen. Al prutsend met de camera van mijn ouders (die ik die dag voor het eerst in handen had) maakte ik een aantal foto’s. sommige scherp, sommige vaag. De eerste zaal bleek vooral te bestaan uit badkamer meubelen, dus waren we al snel uitgekeken bij de eerste zaal.

Bij de tweede zaal werd het al iets spannender, hier waren verschillende woonmerken te zien die allerlei leuke hoekjes hadden ingericht, die ik natuurlijk met al mijn ‘struggles’ probeerde te fotograferen. Ook waren hier leuke gratis woonbladen en folders te krijgen, dus propte ik mijn trolley bij elke stap ietsjes voller. Vooral het Riverdale hoekje in deze zaal vond ik leuk om te zien.

In de derde zaal ging het vooral om vloeren & accessoires (als ik goed opgelet heb). Hier zijn ik en mijn klasgenoten op zoek gegaan naar vloerstalen voor onze les interieur. Echter, die waren nergens verkrijgbaar. Wel zagen we ergens mooie pamfletten met allerlei kleurstalen erin, zo voor het oppakken. Nee hoor, dat hadden we verkeerd gezien, was niet voor particulieren… Verder ben ik wel een leuk hoekje tegengekomen die rust en kalmte uitstraalde, waardoor ik het niet kon laten die op de foto te zetten. Voordat we met z’n vieren de vierde zaal betraden, moest er natuurlijk eerst nieuw brandstof in de tank, oftewel: voedsel! Dit kon bij het bijbehoren eetgelegenheid van La Place. Al in de rij wachtend en schrikkend van de hoge prijzen, besloot ik dat 1 saucijzenbroodje wel voldoende zou zijn. Nu nog een plekje vinden dachten we… makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig konden we bij een paar mensen aanschuiven. Na het vullen van onze tank, was het tijd voor de laatste zaal, ook wel de grootste zaal. Deze zaal zat vol hebbedingetjes voor in huis, of buiten huis. Ook waren hier weer veel leuke woonbladen en folders verkrijgbaar dus kon ik mijn trolley ook weer bijvullen. Ondanks de leuke hebbedingetjes en de grootte van de zaal, waren we snel uitgekeken. Maar voordat we konden gaan, moesten we natuurlijk eerst nog even een flexa kleurtester halen. Nouja, even, je stond nog wel ‘even’ in de rij te wachten. Ik haakte af, zo graag had ik het ook weer niet nodig. De rest is het wel gelukt om een flexa kleurtester te bemachtigen, dus gingen we met tevredenheid terug naar de trein.

Zoals het jaar daarvoor, was de woonbeurs in Amsterdam weer een feest. Leuke designer meubels, leuke hebbedingetje en wederom een goeie sfeer. Op naar het volgende jaar.


bottom of page